Kadra

_MG_1331

*warsztat Klanzy 2015

Joanna Kwiatkowska-Kajdasz – dyrektor przedszkola i żłobka

Joanna Kwiatkowska-Kajdasz

Tym co sprawia, że mam siłę do życia są dzieci, oglądanie jak wzrastają pod moimi skrzydłami sprawia mi niezwykłą radość, a tym co sprawia, że mam motywacje do pracy jest zadowolona i zmotywowana do pracy kadra.  

Studia licencjackie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, specjalność: Edukacja Elementarna i Terapia Pedagogiczna, studia magisterskie: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, studia podyplomowe: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, kurs pedagogiki Marii Montessori w Szkole Podstawowej nr 102 w Poznaniu oraz roczny kurs Wczesnej Edukacji Montessori zorganizowany przez Polski Instytut Montessori w Warszawie (ukończony w wynikiem bardzo dobrym), roczny kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Szkołę Trenerów opartej na empatii, kurs z zakresu edukacji żłobkowej „Pomagać życiu” prowadzony przez Emi Yuda (dyplom międzynarodowy AMI -Association Montessori Internationale), kurs z z zakresu pedagogiki Montessori dla najmłodszych (0-3), prowadzonego przez Montessori Education (prowadzący: Monika Borek), kurs coachingu opartego na Empatii zorganizowanego przez Szkołę Trenerów, członek Polskiego Stowarzyszenia Montessori, roczny kurs kwalifikacyjny dla kadry oświatowej oraz seminarium Sztuka zarządzania – poradnik dla dyrektorów w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, warsztat minimediacji i o złości (Katarzyna Dworaczyk), kurs terapii ręki, kurs Integralnego Studium Rozwoju Osobistego zorganizowany przez Szkołę Trenerów Empatii, wychowawca harcerski w stopniu podharcmistrzyni, 10–letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą (Brązowa Odznaka Kadry Kształcącej) w ZHP, organizator licznych obozów letnich i zimowych, wyjazdów zagranicznych oraz szkoleń, prywatnie mama dwójki dzieci zafascynowana bliskościowym podejściem do wychowania

Kadra przedszkola

Agnieszka Stefaniak – wychowawca grupy Wędrowcy

Autentyczność w relacjach, bycie częścią przygotowanego otoczenia na indywidualnej drodze rozwoju Małego Odkrywcy, towarzyszenie w odkrywaniu świata z perspektywy dziecka, to cenne doświadczenia, które w codziennej pracy dostarczają mi mnóstwo radości i są źródłem refleksyjnego działania oraz nieustannej nauki uważności i pokory.

Studia magisterskie na specjalizacji pedagogika specjalna, na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; roczny kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Szkołę Trenerów opartej na empatii,  doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywane od kilku lat jako wolontariusz, współorganizator warsztatów, projektów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz ich rodzin, a także jako nauczyciel w grupie przedszkolnej, terapeuta; wiedza oraz warsztat pracy poszerzany na kursach i szkoleniach m.in.: Metoda INPP (program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard), Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne, „Terapeutyczne narzędzia pracy ze złością i agresją dziecięcą”, ukończony dwuletni kurs Wczesnej Edukacji Montessori organizowany przez Polski Instytut Montessori z siedzibą w Warszawie; ukończony kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Dojrzewalnię Róż z Warszawy, terapeuta ręki, arteterapeuta, w ciągłym doskonaleniu się.

Agata Banasik – nauczyciel anglojęzyczny grupy Wędrowcy

Od wielu lat pasjonuje mnie nauczanie języka angielskiego, a zwłaszcza proces przyswajania nowego języka przez najmłodszych. Myśl, że codziennie mogę uczestniczyć w rozwoju językowym dzieci sprawia, że swoją pracę wykonuję z przyjemnością i ogromną motywacją. Uważam, że budowanie zdrowej relacji z dzieckiem, pełnej zaufania i empatii jest kluczem do sukcesu zarówno w nauczaniu języka, jak i w ogólnym rozwoju dziecka.

Studia pedagogiczne na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalność edukacja elementarna i język angielski oraz poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna; studia podyplomowe z pedagogiki Montessori w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy, organizowane przez CUD Montessori w Poznaniu, Ukończone 2 części: przedszkolna i wczesnoszkolna.

Kamila Borzemska – wychowawca grupy Poszukiwacze

„Dzieci potrzebują ciepła wielkiej miłości, żeby być ludźmi”- właśnie tym kieruję się pracując z dziećmi.

Przez większość mojej edukacji kształciłam się w zakresie hotelarstwa i gastronomii- marzyłam o własnej restauracji, ale kiedy cofnę się do dzieciństwa, to zawsze chciałam zostać nauczycielką. Będąc w przedszkolu, opiekowałam się moimi koleżankami z grupy, pomagałam paniom, a w domu prowadziłam zajęcia dla moich zabawek. Po wielu, wielu latach to pragnienie do mnie powróciło, za co jestem bardzo wdzięczna. Doświadczenia w pracy z dziećmi nabierałam podczas 3 letniej pracy w leśnym przedszkolu, prowadząc grupę. Natura jest mi bardzo bliska. Praca z dziećmi daje mi bardzo dużo ciepła i spełnienia. Bliskie jest mi podejście Jespera Juula. Dzieciom pragnę dać poczucie bliskości, miłości i zrozumienia.

  • Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu- specjalizacja hotelarstwo i gastronomia
  • Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu- Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe z przygotowaniem pedagogicznym
  • Kurs przedszkolny Montessori w Polskim Centrum Montessori
  • Kurs opieki nad dziećmi do lat 3 w żłobku i klubie malucha
  • Kurs pierwszego stopnia Sensoplastyka
  • Udział w licznych kursach, szkoleniach i webinarach dotyczących pedagogiki przedszkolnej.

Dagmara Jaroszek – nauczyciel anglojęzyczny grupy Poszukiwacze

Praca z dziećmi to dla mnie nie tylko zawód, ale przede wszystkim pasja. Uwielbiam się uczyć, rozwijać i nieustannie kształcić. Fascynuje mnie temat dwujęzyczności, dlatego z radością wprowadzam dzieci w świat języka angielskiego, rozwijając ich umiejętności językowe od najmłodszych lat. W pracy z dziećmi najbardziej cenię to, że mogę rozwijać ich wyobraźnię i wspierać w odkrywaniu świata. Praca z najmłodszymi to dla mnie okazja do ciągłego rozwoju – zarówno jako nauczycielka, jak i człowiek. Każdego dnia inspirują mnie ich ciekawość, energia i kreatywność. Moją pasją jest także podróżowanie, które daje mi możliwość poznawania nowych kultur i zdobywania inspiracji do pracy z dziećmi.

Studia Uniwersytet im. A. Mickiewicza: specjalność edukacja wczesnoszkolna i język angielski; edukacja wczesnoszkolna i wychowanie fizyczne; pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i praca z rodziną; kurs Żłobkowy Montessori w Centrum Edukacji Montessori; kurs przedszkolny Montessori Polskiego Centrum Montessori, doświadczenie w pracy w szkole językowej oraz w prowadzeniu warsztatów i projektów dla dzieci

Katarzyna Przybycin – wychowawca grupy Włóczykije

Dziecięca ciekawość świata i ciągłe dążenie do jego odkrywania przez obserwowanie, doświadczanie, przeżywanie jest tym, co w pracy z najmłodszymi fascynuje i dodaje motywacji do codziennego towarzyszenia, inspirowania oraz wspólnego zauważania piękna świata i najmniejszych radości.

Studia magisterskie na kierunku Edukacja Elementarna i Terapia Pedagogiczna, na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza; roczny kurs metody Montessori ukończony w Polskim Centrum Montessori; współtwórca innowacyjnego programu edukacyjnego dla przedszkola metodą projektów oraz pomocy dydaktycznych wykorzystujących tablicę interaktywną; szkolenie w zakresie budowania dialogów otwierających na wypowiedź dziecka, techniką QtA (Questioning the Author); uczestniczka warsztatów metodycznych; doświadczenie zdobywane w indywidualnej pracy z dziećmi; prywatnie mama trójki dzieci, zainteresowana rodzinnym poznawaniem świata i pieczeniem

Kadra żłobka

Agnieszka Wojtkowiak-Szlachcic – nauczycielka Maluszków

Praca z dziećmi jest dla mnie największym darem, ale i niezwykłą odpowiedzialnością. Dzieci mają w sobie potencjał i siłę na stanie się spełnionymi i szczęśliwymi dorosłymi, ale to od nas opiekun

ów zależy czy pozwolimy im zakwitnąć, uwierzymy w ich kompetencje i zdolność bycia odpowiedzialnym za siebie i innych, damy przestrzeń na poszukiwanie własnego ja, uszanujemy ich integralność, pozwolimy na autentyczność, nie pozbawimy równej dorosłym godności. Z wykształcenia jestem biologiem i niezwykle fascynuje mnie jak to czego doświadczamy jako dzieci wpływa na rozwój mózgu. W swojej pracy inspiruję się filozofią Jespera Juula, rodzicielstwem bliskości i komunikacją bez przemocy. Pragnę aby dzieci w Przystani Maluszka wzrastały w poczuciu bezpieczeństwa i własnej wartości.

studia biotechnologiczne na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu, ukończone studia doktoranckie w Zakładzie Ekspresji Genów na Wydziale Biologii na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza, Kurs zawodowy „Opiekun w Żłobku i Klubie Malucha”, kurs z zakresu edukacji żłobkowej „Pomagać życiu” prowadzony przez Emi Yuda (dyplom międzynarodowy AMI – Association Montessori Internationale), roczny kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Szkołę Trenerów opartej na empatii, Kursy i warsztaty dla rodziców i nauczycieli m.in dotyczące dziecięcych emocji i nieprzemocowych sposobów komunikacji  prowadzone przez Agnieszkę Stein i Pracownie Relacji Flow; ciągłe dokształcanie poprzez czytanie książek z zakresu pedagogiki, psychologii, neuropsychologii i neurobiologii; doświadczenie zdobywane jako mama trójki dzieci i opiekunka dziecięca.

Beste Oruk – nauczycielka anglojęzyczna Maluszków

“Working with children is not just a profession for me, but a true passion. I have always loved the energy, curiosity, and innocence that children bring into the world, and I find great fulfillment in helping them explore their potential. I believe that every child holds untapped potential, and the key is finding the path to unlock it.”

As a qualified English teacher, I graduated with a degree in English Language Teaching from Balıkesir University in Turkey (2018-2022). During my undergraduate studies, I also had the unique opportunity to spend a year at Adam Mickiewicz University in Poland (2019-2020), where I focused on education and pedagogy. Additionally, I have completed Montessori training, which has further enhanced my understanding of child-centered learning and holistic education approaches. In the summer of 2021, I interned at Przystań Odkrywców where I gained a hands on experience working with young children. This experience allowed me to apply my teaching skills in a real world setting and deepened my understanding of early childhood education. I regularly engage with children in English, as I believe immersion in the language at an early age helps develop both linguistic skills and confidence. I have seen firsthand how beneficial it is for children to communicate in English in a natural, supportive environment, and I am committed to creating an atmosphere where they can feel comfortable expressing themselves. These educational experiences, combined with my passion for working with young learners, have equipped me with the skills and knowledge to create a positive and impactful learning atmosphere. I believe that every child learns differently, and my goal as an English teacher is to support their individual learning styles, ensuring they feel encouraged and confident as they grow. I am excited about the opportunity to work with your students and contribute to their academic and personal development.

Kadra placówki

Aleksandra Krysiewicz – psycholog przedszkola

„Praca z ludźmi i dla ludzi to mój cel, to ja. Moje wykształcenie i dotychczasowe doświadczenie zawodowe są ściśle ze sobą powiązane. Praca z najmłodszymi ludźmi jest wielkim wyzwaniem, a to jak temu sprostamy zależy tylko od nas samych. Uśmiech dziecka jest dla mnie najcenniejszą zapłatą. Prywatnie jestem mamą zanurzoną w nurcie rodzicielstwa bliskości, uwielbiam poznawać inne kultury – najlepiej od podszewki, zarażam tą pasją moją córkę”.

Studia magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk Społecznych kierunek psychologia oraz Wydział Teologii kierunek dialog społeczny; absolwentka studiów podyplomowych na Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa: przygotowanie pedagogiczne, oraz wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Absolwentka kursu pedagogiki Marii Montessori w Szkole Podstawowej nr 102 w Poznaniu oraz rocznego kursu Porozumienia bez przemocy organizowanego przez Szkołę Trenerów komunikacji opartej na empatii oraz kursów z zakresu: muzykoterapii; relaksacji; pracy z dziećmi z nadpobudliwością; dziećmi w procesie żałoby; z zaburzeniami zachowania; przejawiających zachowania agresywne, seksualności dziecka i wielu innych. Doświadczenie wolontariusza w pracy z małym dzieckiem w ośrodkach opiekuńczo-wychowawczych. Wykładowca akademicki i opiekun studentów, mentor w Edukacyjnej Fundacji im. prof. Romana Czarneckiego EFC. W trakcie certyfikacji na terapeutę systemowego. W ciągłym poszukiwaniu nowej wiedzy.

Anna Michalska – logopeda przedszkola

Marta Nowacka – prowadząca zajęcia popołudniowe dla 2-latków Molepolole

To właśnie najmłodsi podopieczni dają mi największą radość i satysfakcję z wykonywanej pracy. Każdy miesiąc, czasami nawet każdy kolejny dzień przynosi widoczne efekty dziecięcych starań, nowe umiejętności, a drobne osiągnięcia są wielkimi sukcesami. Możliwość obserwowania tego procesu jest dla mnie największą nagrodą.

Studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu: licencjat Edukacja Elementarna i Język Angielski; studia magisterskie Wychowanie Przedszkolne i Nauczanie Początkowe; roczny kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Szkołę Trenerów opartej na empatii, kurs z zakresu edukacji żłobkowej „Pomagać życiu” prowadzony przez Emi Yuda (dyplom międzynarodowy AMI – Association Montessori Internationale), kilkuletnie doświadczenie w placówce anglojęzycznej jako wychowawca grupy; kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu grupy 2-latków w Przystani Odkrywców, prywatnie mama trójki dzieci; z urodzenia i zasiedzenia Poznanianka.


Zadanie nauczyciela [Montessori] nie jest ani małe, ani łatwe! Musi on przygotować ogromną ilość wiedzy, aby zaspokoić mentalny głód dziecka, i nie jest, jak zwykły nauczyciel, ograniczony przez podręcznik.

Maria Montessori