Kadra

*warsztat Klanzy 2015
Joanna Kwiatkowska-Kajdasz – dyrektor przedszkola i żłobka

Tym co sprawia, że mam siłę do życia są dzieci, oglądanie jak wzrastają pod moimi skrzydłami sprawia mi niezwykłą radość, a tym co sprawia, że mam motywacje do pracy jest zadowolona i zmotywowana do pracy kadra.Studia licencjackie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, specjalność: Edukacja Elementarna i Terapia Pedagogiczna, studia magisterskie: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, studia podyplomowe: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, kurs pedagogiki Marii Montessori w Szkole Podstawowej nr 102 w Poznaniu oraz roczny kurs Wczesnej Edukacji Montessori zorganizowany przez Polski Instytut Montessori w Warszawie (ukończony w wynikiem bardzo dobrym), roczny kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Szkołę Trenerów opartej na empatii, kurs z zakresu edukacji żłobkowej „Pomagać życiu” prowadzony przez Emi Yuda (dyplom międzynarodowy AMI -Association Montessori Internationale), kurs z z zakresu pedagogiki Montessori dla najmłodszych (0-3), prowadzonego przez Montessori Education (prowadzący: Monika Borek), kurs coachingu opartego na Empatii zorganizowanego przez Szkołę Trenerów, członek Polskiego Stowarzyszenia Montessori, roczny kurs kwalifikacyjny dla kadry oświatowej oraz seminarium Sztuka zarządzania – poradnik dla dyrektorów w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, warsztat minimediacji i o złości (Katarzyna Dworaczyk), kurs terapii ręki, kurs Integralnego Studium Rozwoju Osobistego zorganizowany przez Szkołę Trenerów Empatii, wychowawca harcerski w stopniu podharcmistrzyni, 10–letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą (Brązowa Odznaka Kadry Kształcącej) w ZHP, organizator licznych obozów letnich i zimowych, wyjazdów zagranicznych oraz szkoleń, prywatnie mama dwójki dzieci zafascynowana bliskościowym podejściem do wychowania
Kadra przedszkola
Agnieszka Stefaniak – wychowawca grupy Wędrowcy

Autentyczność w relacjach, bycie częścią przygotowanego otoczenia na indywidualnej drodze rozwoju Małego Odkrywcy, towarzyszenie w odkrywaniu świata z perspektywy dziecka, to cenne doświadczenia, które w codziennej pracy dostarczają mi mnóstwo radości i są źródłem refleksyjnego działania oraz nieustannej nauki uważności i pokory.Studia magisterskie na specjalizacji pedagogika specjalna, na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; roczny kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Szkołę Trenerów opartej na empatii, doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywane od kilku lat jako wolontariusz, współorganizator warsztatów, projektów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży oraz ich rodzin, a także jako nauczyciel w grupie przedszkolnej, terapeuta; wiedza oraz warsztat pracy poszerzany na kursach i szkoleniach m.in.: Metoda INPP (program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard), Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne, „Terapeutyczne narzędzia pracy ze złością i agresją dziecięcą”, ukończony dwuletni kurs Wczesnej Edukacji Montessori organizowany przez Polski Instytut Montessori z siedzibą w Warszawie; ukończony kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Dojrzewalnię Róż z Warszawy, terapeuta ręki, arteterapeuta, w ciągłym doskonaleniu się.
Agata Banasik – nauczyciel anglojęzyczny grupy Wędrowcy

Kamila Borzemska – nauczycielka grupy Wędrowcy

- Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu- specjalizacja hotelarstwo i gastronomia
- Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu- Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe z przygotowaniem pedagogicznym
- Kurs przedszkolny Montessori w Polskim Centrum Montessori
- Kurs opieki nad dziećmi do lat 3 w żłobku i klubie malucha
- Kurs pierwszego stopnia Sensoplastyka
- Udział w licznych kursach, szkoleniach i webinarach dotyczących pedagogiki przedszkolnej.
Dagmara Jaroszek – nauczyciel anglojęzyczny grupy Poszukiwacze

Katarzyna Przybycin – nauczyciel Przystani Odkrywców

Kadra żłobka
Agnieszka Wojtkowiak-Szlachcic – nauczycielka Maluszków

Praca z dziećmi jest dla mnie największym darem, ale i niezwykłą odpowiedzialnością. Dzieci mają w sobie potencjał i siłę na stanie się spełnionymi i szczęśliwymi dorosłymi, ale to od nas opiekunów zależy czy pozwolimy im zakwitnąć, uwierzymy w ich kompetencje i zdolność bycia odpowiedzialnym za siebie i innych, damy przestrzeń na poszukiwanie własnego ja, uszanujemy ich integralność, pozwolimy na autentyczność, nie pozbawimy równej dorosłym godności. Z wykształcenia jestem biologiem i niezwykle fascynuje mnie jak to czego doświadczamy jako dzieci wpływa na rozwój mózgu. W swojej pracy inspiruję się filozofią Jespera Juula, rodzicielstwem bliskości i komunikacją bez przemocy. Pragnę aby dzieci w Przystani Maluszka wzrastały w poczuciu bezpieczeństwa i własnej wartości.studia biotechnologiczne na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu, ukończone studia doktoranckie w Zakładzie Ekspresji Genów na Wydziale Biologii na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza, Kurs zawodowy „Opiekun w Żłobku i Klubie Malucha”, kurs z zakresu edukacji żłobkowej „Pomagać życiu” prowadzony przez Emi Yuda (dyplom międzynarodowy AMI – Association Montessori Internationale), roczny kurs Porozumienia bez przemocy organizowany przez Szkołę Trenerów opartej na empatii, Kursy i warsztaty dla rodziców i nauczycieli m.in dotyczące dziecięcych emocji i nieprzemocowych sposobów komunikacji prowadzone przez Agnieszkę Stein i Pracownie Relacji Flow; ciągłe dokształcanie poprzez czytanie książek z zakresu pedagogiki, psychologii, neuropsychologii i neurobiologii; doświadczenie zdobywane jako mama trójki dzieci i opiekunka dziecięca.
Kadra placówki
Aleksandra Krysiewicz – psycholog przedszkola

Zadanie nauczyciela [Montessori] nie jest ani małe, ani łatwe! Musi on przygotować ogromną ilość wiedzy, aby zaspokoić mentalny głód dziecka, i nie jest, jak zwykły nauczyciel, ograniczony przez podręcznik.— Maria Montessori